Evenement HIER opgewekt 'powered by Greenchoice': 21 november, 900 mensen verwacht, nieuwe locatie Den Haag

10 JUNI 2014, ROTTERDAM/DEN HAAG
Op vrijdag 21 november 2014 vindt voor de derde keer het Evenement HIER opgewekt plaats; het grootste evenement voor lokale duurzame energie-initiatieven in Nederland. Kwamen op de eerste editie nog zo’n 600 bezoekers, dit najaar worden maar liefst 900 geïnteresseerden verwacht. Om die reden wijkt het Evenement HIER opgewekt dit jaar uit naar de Fokker Terminal in Den Haag. Ook dit jaar is het evenement weer ‘powered by Greenchoice’.

Derde editie Evenement HIER opgewekt 21 november: 900 mensen verwacht, nieuwe locatie Den Haag

Marieke Wagener, projectleider van HIER opgewekt: “We zien dat lokale duurzame energie-initiatieven elkaar steeds meer opzoeken en dat de beweging groeit. Grote partijen zoals overheden, woningcorporaties, netbeheerders en energiebedrijven signaleren die ontwikkeling ook en zoeken aansluiting. Dat gaan we zeker terugzien in de programmering van het Evenement HIER opgewekt 2014.”

Meer dan 100 sprekers delen expertise en ervaring

Op het Evenement HIER opgewekt komt iedereen die betrokken is bij lokale energieopwekking bij elkaar; energiecoöperaties, lokale en regionale overheden én bedrijfsleven. In één dag komen de bezoekers alles te weten over lokale duurzame energieopwekking en het snel veranderende energielandschap. Het programma omvat naast een plenaire start en een informatiemarkt, 35 deelsessies verdeeld in acht thema’s. Meer dan 100 sprekers delen hun expertise en ervaring. Kennisdeling, inspiratie en ontmoeting staan centraal tijdens het Evenement HIER opgewekt. Via de site van Evenement HIER opgewekt kunnen mensen zich inschrijven.

Greenchoice: lokale energieprojecten cruciaal voor energietransitie

Jurjen Algra van Greenchoice: “Evenement HIER opgewekt geeft aandacht, en dus kracht, aan mensen die samen met anderen groene energie willen opwekken. Dat is duurzaam, rendabel en gemakkelijker dan mensen denken. Wij ‘poweren’ ook door het hele land lokale energieprojecten. Die zijn in onze ogen cruciaal voor een échte duurzame energietransitie. Wij regelen voor hen zaken als administratie en financiën, zodat lokale energieprojecten een vliegende start maken en snel succesvol zijn.”